

I århundraden har naturligt bryggd soja använts för att krydda det asiatiska köket, främst i Japan. Kikkoman naturligt bryggd sojasås förhöjer idag smaken på mat i många olika länder - från Medelhavet till Skandinavien och Asien till Amerika. Det är ingen slump att Kikkoman är världsledande på marknaden för sojasås. Eller att det är en av de mest kända logotyperna i världen.

Utvecklad med omsorg
Varje Kikkoman-flaska har den berömda svarta Kikkoman-logotypen. 2008 introducerades ytterligare en orangefärgad logotyp. Orange är en varm färg som påminner oss om solen eller eldslågor, och den representerar "god hälsa", "ungdomlig friskhet" och "vitalitet". Den nya logotypen och dess färg är speciell eftersom färgen orange också har aptitretande egenskaper.
Den ikoniska designade flaskan, utvecklad av Kenji Ekuan, bidrog också till att göra Kikkoman till ett enastående och omisskännligt varumärke. Flaskans form är unik och känns igen världen över.
Vacker Och Smart: En Ikonisk Designklassiker
Design är en källa till livsförbättring.
Upptäck mer